Van Drama naar Verbinding in de Klas
Van gedoe en ruzies naar verbinding en begrip.
Van Drama naar Verbinding in de Klas
Van gedoe en ruzies naar verbinding en begrip.
Over de training
In veel klassen ontstaat gedoe: leerlingen voelen zich niet begrepen, reageren fel op elkaar of trekken zich juist terug. Dit leidt tot conflicten, misverstande, een negatieve sfeer of zelfs pestgedrag. Deze training helpt jongeren inzicht te krijgen in hun eigen rol binnen sociale dynamieken en leert hen hoe ze vanuit verbinding in plaats van drama kunnen communiceren.
Keynote
Onze keynote is zorgvuldig ontworpen voor grote groepen jongeren tussen de 12 en 25 jaar. Deze keynote laat op een energieke en interactieve manier zien waarom we verbinding zoeken met anderen en hoe sociale dynamieken daarbij een rol spelen. Misverstanden en conflicten worden herkenbaar en praktisch uitgelegd, met inzichten in hoe je deze kunt doorbreken. De focus ligt op samenwerking, vertrouwen en het creëren van een positieve groepssfeer.
Het doel
Deze training richt zich op het verbeteren van sociale interacties en het versterken van onderlinge verbinding. Het helpt om misverstanden en conflicten te verminderen en communicatie soepeler te laten verlopen. Deelnemers leren hoe hun gedrag de groepssfeer beïnvloedt en hoe ze hier op een positieve manier mee om kunnen gaan. Er wordt aandacht besteed aan het stellen van grenzen en het opbouwen van wederzijds respect. Dit draagt bij aan een veilige, open en positieve omgeving. Uiteindelijk zorgt de training voor betere samenwerking en meer begrip binnen de groep.
Het programma
In de training wordt gewerkt met de dramadriehoek, waarin deelnemers inzicht krijgen in hoe rollen zoals aanklager, redder en slachtoffer spanningen veroorzaken en samenwerking belemmeren. Met de succesdriehoek leren ze deze patronen om te buigen naar rollen die bijdragen aan een veilige en positieve groepssfeer, zoals bouwer, helper en vrager. Spiegelneuronen en rapport staan centraal om te laten zien hoe lichaamstaal en emoties elkaars gedrag beïnvloeden, wat helpt bij het opbouwen van verbinding. Daarnaast wordt aandacht besteed aan strooks, waarmee positieve interacties worden versterkt door het geven van erkenning en waardering. Ook zijn er praktische oefeningen gebaseerd op Grenzen aangeven & Plan ABC (Rots en Water) om duidelijke en respectvolle communicatie te ontwikkelen.
.
Wat gaan ze leren?
Resultaten na de training:
Betere samenwerking – Communicatie vanuit verbinding in plaats van drama.
Sterkere communicatie – Effectief gebruik van lichaamstaal en woorden.
Beter omgaan met conflicten – Duidelijk grenzen aangeven en misverstanden oplossen.
Meer zelfvertrouwen – Bijdragen aan een veilige en positieve groepssfeer.
60 tot 90 min. per training
Training & Keynote
Leerlingen, docenten en ouders
Niveau
VO, MBO & HBO
Prijs
Locatie
Omgaan met conflicten
Meer vertrouwen in klas
Kennis over verbinding
Het programma van de training
- De Dramadriehoek – Spanningen en conflicten in de klas ontstaan wanneer leerlingen onbewust vervallen in rollen als aanklager, redder of slachtoffer. Dit belemmert samenwerking en zorgt voor een negatieve groepssfeer.
- De Succesdriehoek – Leerlingen ontdekken hoe ze dramapatronen kunnen doorbreken en transformeren naar de rollen van bouwer, helper en vrager, wat zorgt voor een veilige en positieve sfeer in de klas.
- Spiegelneuronen en rapport – Hoe lichaamstaal en emoties elkaar beïnvloeden in de klas.
- Strooks – Hoe leerlingen positieve interacties kunnen versterken.
- Grenzen aangeven & Plan ABC (Rots en Water) – Praktische oefeningen voor duidelijke en respectvolle communicatie.
Voor wie is deze training?
- Voor klassen waar veel spanningen, misverstanden of conflicten spelen.
- Voor groepen met uitgesproken jongeren met karakters.
- Voor situaties waarin pestgedrag, ruzies of een negatieve sfeer de samenwerking belemmeren.
- Voor jongeren die willen leren hoe ze hun energie en persoonlijkheid positief kunnen inzetten.
- Voor klassen die behoefte hebben aan een sterkere groepssfeer met meer respect en begrip.
De trainers
Onze trainers zijn ervaren professionals die zijn opgeleid in verschillende
methodologieën, zoals NLP, Transactionele Analyse (TA), Moderne Psychologie, Rots en Water, Stoïcisme
en Non-dualisme. Ze begeleiden jongeren met passie en bieden expertise in
psychosociale vaardigheden. Met behulp van interactieve en speelse
benaderingen creëren ze een ondersteunende en veilige omgeving waarin jongeren
zelfvertrouwen kunnen opbouwen, communicatieve vaardigheden kunnen
ontwikkelen en leren omgaan met uitdagingen. Onze trainers hebben als doel
om de groei en veerkracht van jongeren te bevorderen, hen te inspireren en
te helpen bij hun ontwikkeling
Hicham Mgharbi
Trainer
Julian Cornelissen
Trainer
EpexMind Impressie
Het Dopamine Effect Video’s
Veelgestelde vragen over de dopamine training
Is de training / keynote interactief?
Zijn er kosten verbonden aan deelname?
Wat is het verschil tussen de Training en keynote?
Ik heb meer dan 30 deelnemers voor de training. Wat nu?
Hoe kan ik me aanmelden voor de training of keynote?
Is er een verschil tussen de trainingen en keynotes bij verschillende niveaus?
zocht?
graag verder
Adres
EpexMind
Rooseveltstraat 8a21
2321 BM Leiden
KVK: 89823257
Volg ons
Epex Mind
Ga snel naar
Bereikbaarheid
Hieronder vind je de tijden waarop je ons telefonisch kunt bereiken.
Ma. 10.00 – 18.00
Di. 10.00 – 18.00
Wo. 10.00 – 18.00
Do. 10.00 – 18.00
Vr. 10.00 – 18.00
Za. 12.00 – 17.00
Zo. Gesloten
© 2024 Epex Mind. All Rights Reserved